Çanakkale Zaferi 18 Mart 1915


Bugün Çanakkale Zaferinin 94. yıldönümüdür.
Çanakkale'de vatanı için ölüp bu topraklara düşen askerlere selam olsun. Ruhları şad olsun.


" BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR
TOPRAK , UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR"

Şehitlerimizi şiirlerle anıyoruz.

ÇANAKKALE ŞEHİTLERİNE

Ey, bu topraklar için toprağa düşmüş asker!
Gökten ecdâd inerek öpse o pâk alnı değer.

Ne büyüksün ki kanın kurtarıyor tevhidi...
Bedr'in arslanları ancak, bu kadar şanlı idi.

Sana dar gelmiyecek makberi kimler kazsın?
'Gömelim gel seni tarihe' desem, sığmazsın.

Herc ü merc ettiğin edvâra da yetmez o kitâb...
Seni ancak ebediyyetler eder istiâb.

'Bu, taşındır' diyerek Kâ'be'yi diksem başına;
Ruhumun vahyini duysam da geçirsem taşına;

Sonra gök kubbeyi alsam da, ridâ namıyle,
Kanayan lâhdine çeksem bütün ecrâmıyle;

Mor bulutlarla açık türbene çatsam da tavan,
Yedi kandilli Süreyyâ'yı uzatsam oradan;

Sen bu âvizenin altında, bürünmüş kanına,
Uzanırken, gece mehtâbı getirsem yanına,

Türbedârın gibi tâ fecre kadar bekletsem;
Gündüzün fecr ile âvizeni lebriz etsem;

Tüllenen mağribi, akşamları sarsam yarana...
Yine bir şey yapabildim diyemem hâtırana.
Mehmet Akif Ersoy


BİR YOLCUYA
Dur yolcu! Bilmeden gelip bastığın
Bu toprak, bir devrin battığı yerdir.
Eğil de kulak ver, bu sessiz yığın
Bir vatan kalbinin attığı yerdir.

Bu ıssız, gölgesiz yolun sonunda
Gördüğün bu tümsek, Anadolu'nda
İstiklal uğrunda, namus yolunda
Can veren Mehmet'in yattığı yerdir.

Bu tümsek, koparken büyük zelzele,
Son vatan parçası geçerken ele,
Mehmet'in düşmanı boğduğu sele
Mübarek kanının akıttığı yerdir.

Düşün ki, haşr olan kan, kemik eti
Yaptığı bu tümsek, amansız çetin
Bir harbin sonunda bütün milletin
Hürriyet zevkini tattığı yerdir.

Necmettin Halil ONAN


ÇANAKKALE TÜRKÜSÜ

anakkale savaşı'nı anlatan türkü...)

Çanakkale içinde vurdular beni
ölmeden mezara koydular beni
of gençliğim eyvah ...


Çanakkale köprüsü dardır geçilmez
al kan olmuş suları bir tas içilmez
of gençliğim eyvah ...

Çanakkale içinde aynalı çarşı
anne ben gidiyorum düşmana karşı
of gençliğim eyvah ...

Çanakkale içinde bir dolu testi
anneler babalar ümidi kesti
of gençliğim eyvah ...


Çanakkale'den çıktım yan basa basa
ciğerlerim çürüdü kan kusa kusa
of gençliğim eyvah ...

Çanakkale içinde sıra söğütler
altında yatıyor aslan yiğitler
of gençliğim eyvah ...

Çanakkale'den çıktım başım selamet
Anafarta'ya varmadan koptu kıyamet
of gençliğim eyvah ...

çanakkale içinde bir uzun selvi,
kimimiz nişanlı kimimiz evli,
of gençliğim eyvah.

Çanakkale üstünü duman bürüdü,
on üçüncü fırka yürüdü,
of gençliğim eyvah ...


Çanakkale içinde vurdular beni,
ölmeden mezara koydular beni,
of gençliğim eyvah.




Paylaşın!

Bookmark and Share

0 yorum:

Related Posts with Thumbnails